Cine vinde mai bine?
Aparut in: 2007-03-01 07:42:15 Scris de: sis
Sursa:
Tipareste |
Trimite prin YM
Cine vinde mai bine? Ieri s-au anuntat nominalizatii la cea de-a sasea editie a premiilor Pantene. Printre alesii intrati in lupta se numara si Andreea Marin Banica, si Mihaela Radulescu, ambele selectionate la categoria Frumusetea spiritului, ca urmare a valorificarii popularitatii de care se bucura in sprijinul semenilor.
Alte vedete aflate pe lista nominalizatilor sunt Elena Basescu, Iulia Vantur, Loredana, Simona Patruleasa, Adela Popescu, Andreea Raicu, Andra, Smiley, Andreea Esca, Anna Lesko, Catalin Botezatu, Cristi Chivu, Andrei Gheorghe, Radu Moraru, Maria Marinescu etc. Insa Andreea Marin Banica este de departe surpriza rezervata anul acesta de nominalizarile Pantene.
CARITATE SI PUBLICITATE
Investita in luna decembrie 2006 in functia de ambasador UNICEF al bunavointei, Zana de la TVR 1 s-a impus pe terenul Mihaelei Radulescu, in sensul ca prezentatoarea Duminicii in familie a fost in ultimii ani imaginea produselor Pantene in Romania si gazda a ceremoniilor de decernare a premiilor. La randul ei, Andreea Marin Banica a prelungit contractul cu Garnier-L'Oreal pentru inca trei ani. Astfel, in cadrul galei care se va desfasura in 22 mai la Teatrul National din Bucuresti, vom vedea o noua lupta din deja istoricul razboi dintre Mihaela Radulescu si Andreea Marin, dus pe terenul actiunilor de binefacere, dar si pe cel al industriei publicitatii, in ambele contand popularitatea de care se bucura cele doua vedete, puterea de atractie a imaginii promovate si, nu in ultimul rand, banii castigati.
DE LA BIJUTERII LA ULEI
In acest context, am apelat la un specialist in imagine, Bogdana Butnar, Senior Strategic Planner McCann Erickson Romania la McCann Erickson, care ne-a oferit un raspuns la intrebarea "cine vinde mai bine si de ce?" "Intrebarea de la care plecam este de ce Marin pare sa fie imaginea pentru mai multe branduri de lux decat Mihaela Radulescu. In timp ce Andreea Marin reprezinta Cartier, BMW, L'Oreal - Garnier etc., Mihaela Radulescu este imaginea Pantene si Floriol, printre altele (spun printre altele, pentru ca in mod neoficial si dna Radulescu a fost invitata sa conduca un Audi SUV prin oras numai pentru a-i aduce un plus de popularitate).
OBIECTIVE DIFERITE
Raspunsul e dat de doua aspecte: obiectivele de imagine ale celor doua femei si popularitatea lor masurabila. In ceea ce priveste obiectivele de imagine, atat Mihaela Radulescu (MR), cat si Andreea Marin (AM), sunt bine vazute in lumea televiziunii locale. Ambele au fost implicate in campanii sociale si au fost premiate drept cele mai sexy sau cele mai placute. Pe de alta parte, obiectivele de imagine ale celor doua sunt in acest moment complet diferite. Daca AM urmareste cu orice pret pozitionarea drept "cea mai" in domeniile atractie personala, succes profesional si celebritate, MR si-a canalizat eforturile catre o atenuare a atributelor sale sexuale si o amplificare a celor legate de viata de familie. Ea produce "Duminica in familie" un show bazat pe ideea de discutii placute intre prieteni, la o ora de audienta medie, targetat mai ales la publicul familist.
ZANA SEXY
MR promoveaza un look sexy (care ii vine natural, pentru ca e o femeie sexy), dar fara ostentatie si transmite clar mesajul ca e o femeie cu familie si responsabilitati personale care ocoleste excesele vietii de vedeta. AM, pe de alta parte, desi produce o emisiune care se adreseaza prin format, mai ales unui public mai in varsta si semi urban, promoveaza in mod voit o imagine de femeie atragatoare, supersexy, de zana binevoitoare, dar si cuceritoare. Casatoria sa extrem de mediatizata cu Stefan Banica se potriveste stilulului sau de diva. Marin a facut o casatorie de VIP, in vreme ce MR e casatorita cu un om bogat, dar cu un mariaj mult mai putin mediatizat.
FAMILIE VS. CARIERA
In plus, MR este mama, una extrem de mandra de aceasta postura, dupa cum reiese si din aparitiile sale in reclame care au mereu legatura cu familia si viata domestica (isi alege colaborarile pe baza afinitatii acestora cu viata personala). AM, pe de alta parte, e inca o femeie axata pe cariera cu o viata (fara copii) mai tumultuoasa decat a MR. Pozitionarea lor in reclame este, de asemenea, un indicator al imaginii la care aspira: MR -mama fericita care combina viata de familie cu ceva cariera, AM - femeia prinsa de responsabilitatile sale de vedeta.
POPULARITATE MASURABILA
Pe de alta parte, este clar ca popularitatea celor doua vedete este masurabila. Orice advertiser spera ca prin asocierea cu o vedeta sa obtina acces la grupul de admiratori ai acesteia. Se poate estima ca numarul oamenilor care o urmaresc pe AM e mai mare decat cel al oamenilor care o urmaresc pe MR. Faptul ca ei nu au nici o afinitate cu marcile de lux ramane un detaliu in fata ratingurilor inca impresionante ale emisiunii produse de AM. Ratingul mediu inregistrat in 2006 pe emisiune de "Duminica in familie" a fost de 4,3%, in timp ce "Surprize, Surprize" a avut un rating